Grattis Borås – nu kan 15 000 hushåll surfa i 200 Mbit/s

Den 9 februari i år lanserade Com Hem sin nya tjänst Bredband 200 till ungefär en tredjedel av sina bredbandshushåll. Utbyggnaden har sedan dess gått i snabbt tempo. Nu står ett antal städer i landet klara för 200 Mbit/s, Borås är en av dessa.

- Vi ser en allt större efterfrågan på höghastighetsbredband. När vi frågar våra kunder vill så många som 65 procent ha snabbare bredband än vad de har idag. Det beror på ett förändrat internetbeteende, våra kunder uppger att de streamar musik och film i högre utsträckning idag än för bara ett år sedan. Tyngre sidor och tjänster, fler datorer och andra smarta enheter som konkurrerar om bredbandsutrymmet är också faktorer som bidrar till behovet av högre kapacitet, säger Marie Johansson som är chef för produktledning för telefoni och bredband på Com Hem.

2007 fattade Com Hem beslut om att bli ledande inom höghastighetsbredband i Sverige. I augusti 2008 lanserade Com Hem sin 50 Mbit/s-tjänst, och drygt ett år senare blev Com Hem den första bredbandsleverantören att kunna erbjuda en hastighet på 100 Mbit/s i stor skala.

Det senaste steget i Com Hems höghastighetsstrategi togs i och med lanseringen av 200 Mbit/s bredband den 9 februari i år. Sedan dess har tjänsten byggts ut kontinuerligt och når idag över hälften av Com Hems 1,4 miljoner bredbandshushåll.

I Borås är ungefär 15 000 hushåll anslutna till Com Hems bredbandsnät och har därmed nu tillgång till snabba Bredband 200. Under hösten kommer samtliga av Com Hems bredbandshushåll i landet ha tillgång till tjänsten.

Jessica Sjöberg, presschef, tel: 0734 390898, e-post:

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, nästan 1,8 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 700 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information: www.comhem.se