Klart med Com Hem i IP-Onlys öppna nät

Com Hem och IP Only har tecknat ett ramavtal som innebär att Com Hem kan agera tjänstleverantör i IP-Onlys öppna stadsnät.

Samarbetet innebär att tv, bredband och telefoni från Com Hem till att börja med blir tillgängligt i villor och bostadsrättsföringar i Uppsala och på Gotland där IP-Only agerar stadsnätsoperatör.

- Vi vill arbeta med stadsnätsoperatörer som erbjuder relevanta kundbaser, hög driftkvalitet och rättvisa villkor för oss som tjänstleverantör. Alla dessa punkter uppfyller IP-Only på ett mycket bra sätt och vi är glada att ha det här avtalet på plats, säger Stefan Trampus, Försäljnings- och Marknadsdirektör på Com Hem.

Ramavtalet skapar möjlighet för Com Hem att senare ansluta sig till andra stadsnät och fastighetsbestånd som IP-Only driver.

- Det är fantastiskt roligt att en av Sveriges allra största triple play-aktörer tecknat avtal med oss. Att kunna erbjuda en tjänstleverantör med ett så starkt varumärke är naturligtvis viktigt i vår stora satsning på stadsnät och öppna nät. IP-Onlys mål är att skapa ett rikstäckande fibernät där vi agerar som Stadsnätsoperatör, en neutral operatör med fokus på drift och nätutbyggnad utan egna tjänster till hushållen, säger Mikael Philipsson, vd på IP-Only i en kommentar.

Jessica Sjöberg, tf informationsdirektör, tel: 0734 39 08 98, e-post:

Mats Olofson, Carrier Relations Manager IP-Only, tel: 0731 21 11 16, e-post:  mats.olofson@ip-only.se

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 37 procent, närmare 1,78 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Com Hem grundades 1983, har cirka 950 anställda, huvudkontor i Stockholm och kontrolleras av BC Partners. För mer information, gå till www.comhem.se

Om IP-Only IP-Only är en modern svensk datakom- och Internetoperatör som äger sin egen fiberinfrastruktur som förbinder de nordiska huvudstäderna Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors samt många städer däremellan. I Sverige driver IP-Only ett rikstäckande fibernät, ett antal stadsnät och flera datacenter som erbjuder colocation och molnbaserade tjänster till företagskunder. Bland kunderna märks de mest krävande förbrukarna av datakommunikation och infrastrukturtjänster såsom andra operatörer, kommunikationsintensiva företag, finansinstitutioner och mediebolag (exempelvis välkända företag som Aftonbladet, SSAB, Sveriges Television, Viasat m.fl.). Via ramavtal med Kammarkollegiet levererar IP-Only också till offentlig sektor med kunder som Regeringskansliet, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. Läs mer på www.ip-only.se