Nya premiärer i september på Tele2 Play

Låt oss presentera septembers nyheter på Tele2 Play. Från vår partner Skyshowtime är det premiär för Kodnamn: Annika, deras första svensk-finska originalserie. Vi får även hoppa in i äventyrets värld tillsammans med gänget i Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves. Från Viaplay ser vi ingen mindre än Tom Hanks i filmen A Man Called Otto, som är baserad vår alldeles egna En Man som heter Ove. Vi ser även ett nytt reality program, Husköp i Blindo där deltagare lämnar över uppgiften att hitta sitt drömboende till tre experter.

Nya premiärer från Skyshowtime, som ingår i Tele2 Play

Kodnamn: Annika

Premiär i september
A group of women playing poker

Description automatically generated

Konstbedrägeriutredaren Emma går undercover för att infiltrera ett auktionshus i Stockholm för att undersöka företagets koppling till en ökänd penningtvättare känd som Blanko. Under sin nya identitet förvandlas den tysta Emma till en annan person, festdjuret och temperamentsfulla societeten Annika. Hennes personförändring triggar igång dolda minnen, vilket tvingar Emma att konfrontera sitt förflutna.

Armageddon Time
Premiär 8 september

A person and child sitting on a bench

Description automatically generated

Anthony Hopkins, Anne Hathaway, Jeremy Strong m.fl. får vi se i denna fina dramafilm. Armageddon Time är en djupt personlig berättelse om styrkan i familjen, vänskapens komplexitet och generationssträvan efter amerikanska drömmen.

Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves

Premiär 12 september

A group of people in clothing

Description automatically generated

En charmig tjuv och ett gäng osannolika äventyrare ger sig ut på ett episkt uppdrag för att hämta en försvunnen relik, men det går farligt snett när de stöter på fel personer.

Poker Face

Kommer snart

A person standing in a kitchen

Description automatically generated

Följ med på ett mystiskt äventyr där vi får följa Natasha Lyonnés Charlie, som har en extraordinär förmåga att avgöra när någon ljuger. Hon ger sig ut på vägen med hennes Plymouth Barracuda bil och vid varje stopp möter hon nya människor med konstiga brott som hon inte kan hjälpa, men lösa.

M3GAN
Premiär 13 september

A person with long hair and a striped tie

Description automatically generated

Från James Wan, producenten av Annabelle och The Black Phone, kommer nu en ny obehaglig rysare.

En robotingenjör på ett leksaksföretag bygger en verklighetstrogen docka som är programmerad till att vara ett barns bästa följeslagare. Men snart börjar dockan få sitt eget liv och ingen är säker längre.

Nya premiärer från Viaplay, som ingår i Tele2 Play

A Man Called Otto
Premiär 1 september

A person holding a cat

Description automatically generated

Tom Hanks är Ove Lindahl i storfilmen A Man Called Otto.

Otto Anderson är en girig änkeman, vars enda glädje kommer från att kritisera och döma sina upprörda grannar. När en ny familj flyttar in möter han sin match i kvicktänkta höggravida Marisol, vilket leder till en oväntad vänskap som kommer att vända upp och ner på hans värld.

Husköp i Blindo S1

Premiär mitten av september

Svenskarna tar sig an den danska succén, Boligkøb i blinde. I detta program lämnar deltagarna helt över uppgiften att hitta sitt drömboende till våra tre experter; programledaren Carin da Silva, inredningsarkitekten Lena Nyholm, och mäklaren Sebastian Stojanovic.

Populära titlar du redan nu kan streama i Tele2 Play

Skyshowtime

Assassin Club

En lönnmördare får i uppdrag att döda sju personer runt om i världen, men snart upptäcker han att måltavlorna också är lönnmördare som har anlitats för att döda honom.

Babylon

Dekadens, fördärv och skandalösa överdrifter leder till flera ambitiösa drömmares uppgång och fall i 1920-talets Hollywood.

Django S1

Django, en ökänd revolverman i vilda västern, är på jakt efter sin dotter som han tror kan ha överlevt massakern på hans familj åtta år tidigare.

Bupkis

En romantiserad version av den amerikanska komikern och skådespelaren Pete Davidsons liv.

Viaplay

I Wanna Dance with Somebody

En biografisk film baserad på sångerskan Whitney Houstons storartade liv där vi får följa hennes känslofyllda och livfulla resa genom hennes karriär och musik.

Haaland: Breaking Ground

Erling Haaland fick utbrott i Premier League som en norsk vulkan och slog rekord nästan omedelbart.

Strandhotellet S2

Gör dig redo för den spännande andra säsongen av ”Strandhotellet" av Camilla Läckberg. De rivaliserande familjerna Grip och Gyllenmark står inför nya utmaningar när chockerande hemligheter, invecklade mord och okrossbara band kolliderar i den pittoreska kuststaden Saltjövik.

För mer information kontakta:

Jessica Hjälmered

Jessica.hjalmered@tele2.com

Om Tele2 Play

Tele2 Play är Tele2-koncernens streamingplattform där du som Tv- eller Play-kund hos Tele2 samlar all din underhållning, sport i världsklass och barnens favoriter på ett och samma ställe. Du kan även ta med din underhållning i hela EU. Streamingpaketet Film & Serier erbjuder hundratals filmer, serier, familjeunderhållning och dokumentärer från samarbetspartners och tjänster som Viaplay, Skyshowtime och Nordisk Film+. Film & Serier kostar 149 kr/mån, lägg till Streamad Tv som innehåller 21 st linjära kanaler, för endast 50 kr/mån extra. Tjänsten fungerar på både Android och iOS och går att använda med Chromecast eller Airplay. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar. Läs mer på https://www.tele2play.se.

Snabbfakta

Septembers nyheter på Tele2 Play. Från vår partner Skyshowtime är det premiär för Kodnamn: Annika, deras första svensk-finska originalserie. Vi får även hoppa in i äventyrets värld tillsammans med gänget i Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves. Från Viaplay ser vi ingen mindre än Tom Hanks i filmen A Man Called Otto, som är baserad vår alldeles egna En Man som heter Ove. Vi ser även ett nytt reality program, Husköp i Blindo där deltagare lämnar över uppgiften att hitta sitt drömboende till tre experter.