On Demand från Com Hem nu tillgängligt för 1,5 miljoner hushåll

Com Hem kan nu leverera tv On Demand till 30 procent av Sveriges hushåll. Utbyggnaden som inleddes i Linköping maj 2009 har precis kommit i mål i Visby. Alla som har en On Demand-box från Com Hem kan därmed ta del av play-innehåll direkt i tv:n.

Ett tv-beteende där konsumenten i allt högre grad vill kunna titta på tv när det passar har ökat efterfrågan på tv On Demand. För Com Hem började satsningen med en smygstart i Linköping när 14 000 hushåll fick tillgång till tjänsten i maj 2009. Därefter har de On Demand-anslutna städerna tillkommit i strid ström. Så gott som hela utbyggnaden var klar i oktober 2010, undantaget Visby. Sedan några veckor finns tjänsten tillgänglig med full kapacitet även här. Med det har över 1,5 miljoner svenska hushåll möjlighet att kunna titta på tv när de vill genom Com Hem.

- Tittar vi på vad våra kunder efterfrågar ser vi några tydliga trender; man har inte samma intresse att passa tider i tv-tablån, men man vill samtidigt inte missa tv-program. När man väl tittar vill man göra det med bra kvalitet. HD-tv och Play går från att ha varit tilläggstjänster till att bli standard. Play är idag en naturlig del av en tv-kanal och ingår utan extra kostnad i alla våra tv-paket, säger Mats Holmgren som är produktchef för On Demand på Com Hem

Com Hem erbjuder idag Play från 18 kanaler med totalt omkring 1 900 programtitlar. I utbudet finns också över 2 000 filmer att hyra, varav 80 stycken i HD.

- Utvecklingen går snabbt och utbudet växer i takt med att programbolagen hela tiden kommer med nytt material. Vi satsar mycket på innehåll och är i dag ensamma om att kunna erbjuda våra kunder filmer i HD-kvalitet i vår videobutik, säger Mats Holmgren.

Det senaste tillskottet i Com Hems On Demand-tjänst är Play för kanalerna Comedy Central och Nickelodeon som lanserades i slutet av februari 2011.

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 650 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information: www.comhem.se