Premiär för Com Hem-butik hos Elgiganten

Idag öppnar Com Hem för första gången en egen butik. Det är en så kallad ”shop-in-shop” som etableras hos Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm. Satsningen ska bidra till ökad försäljning och bättre service till kunderna. Faller detta väl ut kan fler mini-butiker komma att öppnas på andra orter runt om i landet.

– I takt med att vi säljer allt mer avancerade digital-tv-produkter har våra kunders intresse för bra rådgivning före köpbeslutet ökat. Nu utvecklar vi samarbetet med Elgiganten som ett led i satsningen att utveckla vår butiksförsäljning, säger Christoffer Svanberg, försäljningschef på Com Hem.

Butikstestet är ett gemensamt projekt mellan Com Hem och Elgiganten, som sedan tidigare är återförsäljare av Com Hems produkter: tv, bredband och telefoni.

– Denna satsning tillsammans med Com Hem är ett steg till att förenkla kundens val av tv, bredband och telefoni som för många kan verka svårt. Det ger oss också möjlighet att hålla en allt högre servicenivå i ett av Elgigantens mest välbesökta varuhus, säger Anders Svensson, försäljningschef på Elgiganten.

Com Hem kommer att utvärdera satsningen löpande för att se om och när det kan bli aktuellt att etablera ytterligare mini-butiker i någon av de 61 butiker som Elgiganten har runt om i landet.