Premiärer i februari på Comhem Play+

Årets kortaste månad är också en av årets starkaste när det gäller nya titlar som kommer till Comhem Play+. Bland våra exklusiva premiärer kan vi stolt presentera den kritikerrosade serien Resident Alien, som nyligen haft premiär i USA, samt den nya brittiska dramaserien Finding Alice som äntligen har Sverigepremiär bara på Comhem Play+.

Exklusiv premiär av Resident Alien
Första avsnittet släpptes den 28:e januari på Comhem Play+

Den nya dramakomediserien Resident Alien, som visas i Sverige för första gången och nu finns den exklusivt hos Comhem Play+. Missa inte ett nytt avsnitt varje torsdag. Serien följer Harry (Alan Tydyk), en utomjording som råkat kraschlanda i en amerikansk småstad i Colorado. Där blir han indragen i en mordhistoria samtidigt som han brottas med dilemmat om huruvida mänskligheten är värd att räddas eller inte. Resident Alien har fått en otrolig respons och det första avsnittet har blivit en tittarsuccé i USA efter premiären den 27 januari.

8.4 på IMDb, 96% Critic Rating och 89% Audience Score på Rotten Tomatoes.

Exklusiv premiär av Finding Alice
Premiär 8:e februari på Comhem Play+.

Ny brittisk dramaserien där vi följer berättelsen om Alice och hennes sorgeresa som hon går igenom när Harry, som är hennes partner sedan 20 år, faller ner från en trappa i deras drömhus och avlider. Förlusten och känslan av att vara övergiven gör Alice mer desorienterad än någonsin. Hon upptäcker att Harry har levt ett dubbelliv fyllt med kriminalitet och hemligheter som hon nu måste städa upp. Med i serien är bland annat Johanna Lumley från ”Helt hysteriskt”.

Avsnitt 1-4 tillgängliga fr.o.m. 8 februari. Nya avsnitt tillgängliga på måndagar.

Andra serietips i februari:

ZeroZeroZero
Tillgänglig fr.o.m 1:e februari på Comhem Play+

Från de hyllade regissörerna Stefano Sollima (Sicario: Soldados dag), Pablo Trapero (Klanen) och Janus Metz (True Detective) är ZeroZeroZero resultatet av över tre år av forskning och intervjuer.

Missa inte kriminaldramat som baseras på boken med samma namn av Roberto Saviano (Gomorrah) om den globala knarkekonomin genom ett unikt och outforskat perspektiv av verksamheten kring drogen kokain över kontinenter.

Years and Years
Tillgänglig fr.o.m. 1:e februari på Comhem Play+
Följ Manchesterfamiljen Lyons med matriarken Muriel i spetsen under 15 års tid, från 2019 och framåt i en tid av politisk oro, ekonomiska kollapser och en svindlande snabb teknikutveckling.

Years and Years är en miniserie i sex delar, skapad av BBC och HBO tillsammans med bland annat Emma Thompson och Rory Kinnear.

Filmtips i februari

Missa inte storfilmerna direkt från bioduken - exklusiva för dig som är kund hos Comhem Play+.

I still Believe
Premiär 1/2 på Comhem Play+

Kärleken kan förändra ditt liv. Ett liv kan förändra världen. Återupptäck kärlekens mirakel i ”I Still Believe” som är baserad på den sanna historien om den framgångsrika sångaren Jeremy Camp. Filmen är regisserad av Erwin Brothers med KJ Apa, Britt Robertson, Shania Twain, Melissa Roxburgh och Gary Sinise.

Perfekt titel för Alla hjärtans dag.

Inheritance
Premiär 1/2 på Comhem Play+

En förmögen och mäktig man går plötsligt bort och lämnar fru och dotter med en chockerande hemlighet som hotar att förstöra deras liv. Med Lily Collins och Simon Pegg.

Flykten över gränsen
Premiär 1/2 på Comhem Play+

Andra världskriget, december 1942. Sarah och Daniel är judar och ska deporteras från Norge. De gömmer sig i källaren hos en familj där det finns två barn i samma ålder. När föräldrarna blir avslöjade blir de bortförda av polisen och kvar i huset finns bara barnen. Otto och Gerda förstår att de nu måste hjälpa sina nya vänner och genom snötunga skogar flyr de fyra barnen undan de tyska soldaterna med målet att komma till Sverige. Det blir en flykt på liv och död. Under färden möter de människor som vill hjälpa dem. Men vem kan de egentligen lita på?

Tips för en sportlovsvecka med hela familjen

Filmen baseras på den norska ungdomsboken ”Over grensen” av författaren Maja Lunde, som även har skrivit filmmanuset. Regisserad av Johanne Helgeland. En norsk familjefilm, som är både ett spännande äventyr och en pedagogisk historielektion. Åldergräns 11 år.

För mer information kontakta:
Fredrik Hallstan,
fredrik.hallstan@comhem.com

Om Comhemplay+
Comhem Play+ är Tele2-koncernens nya streamingpaket som lanserades i februari 2020. Tjänsten erbjuder hundratals filmer, serie, familjeunderhållning och dokumentärer från samarbetspartners och tjänster som Paramount+, Fox+ och Nordisk film+. Comhem Play+ erbjuder även exklusivt och unikt innehåll med filmer och serier som uppdateras löpande. Comhem Play+ kostar 89 kr/mån och just nu bjuder vi kunder hos Com Hem, Tele2, Comviq eller Boxer på Comhem Play+ i ett helt år. Tjänsten fungerar på både Android och iOS och går att använda med Chromecast eller Airplay. Läs mer på www.comhemplay.se