SABO i Kungsbacka väljer Com Hem

Com Hem har tecknat ett nytt 5-årigt avtal med Eksta Bostads AB som förvaltar totalt ca 2 400 bostäder i Kungsbacka. Med det nya avtalet kan de boende välja tv, telefoni, fast och mobilt bredband från Com Hem.

Samtliga hushåll får tillgång till ett analogt basutbud om sex tv-kanaler från SVT och TV4. Hyresgästerna kan sedan fritt välja att komplettera med upp till cirka 140 digitala tv-kanaler, ett stort urval av HDTV-kanaler, bredband och telefoni i ett och samma uttag. Som ett komplement till det fasta bredbandet erbjuds kunderna även mobilt bredband.

– Vi är glada över förtroendet och ser fram emot samarbetet. Efter uppgraderingen av fastighetsnäten hos Eksta Bostads kommer vi under 2009 att kunna erbjuda de boende bredband med hastigheter mellan 2 och 100 Mbit/s, säger Christer Eriksson, försäljningschef på Com Hem.

Avtalet innebär att Com Hem tar över leveransen från Tele 2 och Bäck Installation för Eksta Bostads fastigheter, som ansluts till Com Hems fiber-koaxnät i Kungsbacka.

– I samband med att Kungsbacka bostäder fusionerades med Eksta Bostads AB såg vi över våra befintliga tv-avtal och valde Com Hem som erbjöd en helhetslösning till förmånliga villkor, och med en stor valfrihet för de boende att själva välja de tjänster som passar dem bäst, säger Lars Tirén VD för Eksta Bostads AB.