Sex nya kanaler har premiär hos Com Hem idag

Com Hem utökar sitt innehåll och lanserar idag sex nya kanaler: Animal Planet HD, ESPN America HD, Nat Geo Wild HD, Nick Jr, OUT TV och WildTV HD.

En del av kanalerna kommer att ingå i Com Hems olika digital-tv-paket och samtliga kommer att kunna väljas som tillval. De nya kanalerna kommer att frivisas för alla Com Hems digital-tv-kunder under en uppstartsperiod från och med 1 mars.

- Vi vet att många av de här kanalerna är efterlängtade av våra kunder. OUT TV och WildTV HD är vi dessutom först i Sverige med. Nu ger vi alla kunder en chans att bekanta sig med nyheterna genom att visa kanalerna fritt under en period, säger Christofer Peilitz som är produktchef för tv på Com Hem.

Utöver de nya kanalerna har Com Hem i dagarna också utökat sitt utbud i On Demand med Comedy Central och Nickleodeon vars Play-innehåll blir fritt för kunder med kanalerna i sitt abonnemang.

- Vi försöker hela tiden sträva efter att erbjuda våra kunder den bästa tv-upplevelsen och märker hur de värdesätter kvalité och valfrihet i allt högre utsträckning. Play-innehåll och HD-kanaler är idag en del av standardutbudet hos Com Hem och ligger med i alla våra paketeringar, säger Christofer Peilitz.

Com Hem erbjuder kring 140 kanaler i sitt utbud varav 18 i HD. I On Demand-tjänsten finns idag 18 kanaler representerade med ungefär 1900 program och lika många filmtitlar.

Mer information om de nya kanalerna:

Animal Planet HD – kanal med djuren i fokus. Frivisas tre månader från 1 mars.
ESPN America HD – den bästa idrotten från USA i HD. Frivisas en månad från 1 mars.
Nat Geo Wild HD – allt som rör djur, natur och miljö i HD. Frivisas tre månader från 1 mars.
Nick Jr – reklamfri barnkanal på svenska för de allra minsta. Frivisas två månader från 1 mars.
OUT TV – unik livsstilskanal. Frivisas två månader från 1 mars.
WILD TV HD – kanadensisk jakt- och fiskekanal i HD. Frivisas en månad från 1 mars.

Jessica Sjöberg, presschef, tel: 0734 390898, e-post:

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 650 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information: www.comhem.se