Stadsnät i Svealand AB tecknar avtal med Com Hem

Stadsnät i Svealand AB som driver och utvecklar stadsnäten i ett antal kommuner i Mälardalen har tecknat avtal med Com Hem. Därmed har nu drygt 50 000 hushåll i regionen möjlighet att teckna bredband, TiVo och övriga tv-tjänster från Com Hem via stadsnätet.

Ramavtalet innebär att Com Hem kommer att agera tjänsteleverantör åt Stadsnät i Svealand AB som är kommunikationsoperatör i Västerås, Eskilstuna, Hallstahammar och Arboga.

”Vi är glada och stolta över att kunna erbjuda våra kunder Com Hem som en av våra tjänsteleverantörer i vårt nät. Com Hem är ytterligare ett steg i vår ambition att tillhandahålla ett brett tjänsteutbud i världsklass inom vårt öppna stadsnät till våra kunder”, säger Niklas Dennerås, sälj- och marknadschef på Stadsnät i Sveland.

”Det här är det näst största sammanhängande stadsnätet i Sverige som vi har blivit leverantör till någonsin och det innebär en väsentlig ökning av antalet hushåll som har möjlighet att teckna tjänster från Com Hem. På Com Hem vill vi nå så många hushåll som det är möjligt med våra tjänster. Därför är samarbeten med stadsnät viktiga för oss”, säger Stefan Trampus, försäljningsdirektör på Com Hem.

Beställningar kan redan göras genom att man ringer Com Hems kundservice på telefon 90222.

För ytterligare information, kontakta:

Com Hem
Fredrik Hallstan, Presschef

Mälarenergi
Niklas Dennerås, sälj- och marknadschef
Niklas.Denneras@malarenergi.se

Om Com Hem
Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av bredband, tv och telefoni. Cirka 40 procent av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder bredbandshastigheter på upp till 500 Mbit/s till 1,6 miljoner hushåll och är den operatör i Sverige som levererar snabbast bredband till flest. Com Hem har sedan 2013 ett konkurrenskraftigt erbjudande av bredband- och telefonitjänster även för företag. Com Hem grundades 1983, har cirka 1 100 anställda och huvudkontor i Stockholm. Verksamheten bedrivs genom de tre dotterbolagen Com Hem AB, Phonera Företag AB samt iTUX Communication AB. Com Hems aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, gå till: www.comhemgroup.se.

Om Mälarenergi
Mälarenergi är ett företag om 600 medarbetare som finns nära kunderna i Mälardalen. Till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla och snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till våra företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Mälarenergi är delägare i Stadsnät i Svealand AB som driver och utvecklar stadsnätet. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.