Stefan Trampus ny försäljningsdirektör på Com Hem

Com Hem ökar fokus på försäljning och rekryterar Stefan Trampus som ny försäljningsdirektör. Stefan tar plats i företagsledningen med ansvar för sälj gentemot såväl fastighetsägare som konsumenter.

-       Jag är glad att kunna välkomna Stefan Trampus till Com Hem, han är en mycket välmeriterad person med lång erfarenhet i branschen. Vi ser en tydlig trend att konsumenttjänsterna blir en allt viktigare komponent i affären med fastighetsägarna och det finns stora fördelar för oss och kunderna med att samordna Com Hems säljfunktion under en och samma hatt, säger Tomas Franzén, vd på Com Hem.

-       Det känns mycket positivt att få med Stefan i teamet med ett samlat grepp över vår försäljning. Denna renodling av säljfunktionen ger oss samtidigt möjlighet att öka fokus på vår produktutveckling och marknadsföring, inte minst kopplat till den stora satsningen vi gör kring våra kommande nya TV tjänster med TiVo, säger Annika Sten Pärson, produkt- och marknadsdirektör.

Stefan har mer än 20 års erfarenhet inom telekombranschen både från Sverige och utomlands. Han har innehaft en rad ledande befattningar inom TeliaSonera både inom mobila affären och bredband/tv-affären gentemot såväl konsument- som företags-marknaden. Stefan var bland annat ansvarig för internet-affären på Telia i början av 2000-talet då satsningen på bredbandsaffären påbörjades. Senast var han chef för TeliaSonera Bredbandstjänster Sverige.

-       Det är roligt att komma till ett så framgångsrikt företag som Com Hem och det känns som en spännande utmaning att samordna och öka försäljning. Efter att ha jobbat i en stor koncern under många år ser jag fram emot att kombinera det lilla företagets snabbhet med det stora företagets finansiella styrka. Com Hem har med sin marknadsposition, engagerade medarbetare och attraktiva tjänster mycket goda förutsättningar att fortsätta växa, säger Stefan Trampus.

Stefan börjar på Com Hem den 15 oktober.

Com Hems presstjänst, tel: 08 – 553 634 40, e-post:

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,74 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, ägs av BC Partners och  har cirka 900 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information: www.comhem.se