• Tele2 play/

Streamingåret 2024 på Tele2 inleds med efterlängtade filmpremiärer, realityserier och dokumentärer

Årets första premiärer på Tele2 är lanserade. Först ut från SkyShowtime är serierna The Curse och The Long Shadow samt filmer som Fast X och stjärnspäckade Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem. I februari visas bland annat Mission: Impossible Dead Reckoning Part One och äntligen kan vi se fram emot andra säsongen av Halo.

-          Vi inleder det nya streamingåret på Tele2 med en mix av tidigare favoriter och nyheter direkt från bioduken. Bland titlarna finns bland annat Viaplays största satsning för våren – seriedokumentären ”Peter Mangs – en seriemördares hemligheter”. Nu finns även hela säsonger av serier som Fellow Travelers, Gomorrah (säsong 5) och Börje - The Journey of a Legend tillgängliga för den som vill sträcktitta, säger Niclas Rosendahl, Tv & Play-chef, Tele2.

Premiärer i januari

Fast X (SkyShowtime)
Premiär 18 januari

© 2023 Universal Studios. All Rights Reserved.

"Fast X", den tionde filmen i The Fast and the Furious-franchisen.
Dom och hans familj jagas av den hämndlystne Dante Reyes, son till den mördade knarkkungen Hernan Reyes. Dante är dock inte ensam. Han jobbar tillsammans med den återkommande skurken Cipher.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem (SkyShowtime)
Premiär 30/1

© (2024) Paramount Pictures; trademark of Viacom Interna8onal Inc. All Rights Reserved.

Efter att ha levt skyddade från människornas värld i många år, ger sig turtle-bröderna ut för att vinna New York-bornas hjärtan och bli accepterade som normala tonåringar genom heroiska handlingar.

The Curse (SkyShowtime)
Premiär 5 januari, avsnitt 1-5.

Premiär 16 februari, avsnitt 6-10

©2023 Winning Spirit and Sons LLC and Showtime Networks Inc.
© 2023 SkyShowtime Limited.

Det nygifta paret Whitney och Asher kämpar för att förverkliga sin vision om miljövänliga bostäder i det lilla samhället Española, New Mexico. Men deras ansträngningar kompliceras när en excentrisk reality-TV-producent får upp ögonen för dem.

The Long Shadow (SkyShowtime)
Premiär 21/1, nytt avsnitt varje vecka

© All3Media International

Människorna i Yorkshire i norra England inleder år 1975 en desperat och mångårig jakt på en brutal seriemördare som letar upp och terroriserar unga kvinnor.

Chicago P.D S11 (Viaplay)
Premiär 23 januari

A group of people posing for a photo

Description automatically generated
© 2022 Universal Television LLC. All Rights Reserved.

Polisen vid det 21:a distriktet i Chicago sätter sina liv på spel för att tjäna samhället. Arbetet innebär förpliktelser och konsekvenser som sträcker sig långt bortom arbetsplatsens fyra väggar.

Premiärer i februari

Mission: Impossible - Dead Reckoning part one (SkyShowtime)
Premiär 9 februari

© 2023 Paramount Pictures.
Ethan Hunt och hans IMF-team ger sig ut på sitt farligaste uppdrag hittills: att spåra upp ett fruktansvärt nytt vapen som hotar hela mänskligheten, innan det hamnar i orätta händer.

Halo S02 (SkyShowtime)
Premiär 9 februari, nytt avsnitt varje vecka

Halo © Microsoft Corporation. All Rights Reserved.

Under säsong två leder Master Chief John-117 sitt team av elitspartaner mot det utomjordiska hotet känt som Covenant. I kölvattnet av en chockerande händelse på en ödslig planet kan John inte skaka känslan av att hans krig är på väg att förändras och riskerar allt för att bevisa vad ingen annan kommer att tro – att Covenant förbereder sig för att attackera mänsklighetens största fäste.

Ted S01 (SkyShowtime)
Premiär 22 februari