Tele2s kunder får se höstens stora nyhet Kodnamn: Annika före premiären

Den 30 september har serien Kodnamn: Annika premiär på SkyShowtime. Tele2-kunder har möjlighet att se det första avsnittet fyra dagar före premiären.

Kodnamn Annika

I höst är det premiär för Kodnamn: Annika, SkyShowtimes första svensk-finska originalserie. Tele2-kunder kan ta del av en smygpremiär och se det första avsnittet av den nya serien redan den 26 september i sin TV-box eller på Tele2 Play.

-        Vi är glada över att kunna ge våra kunder möjligheten att få se serien före premiären. Nordiska kriminalserier har blivit alltmer populärt och i rollistan ser vi flera stora svenska skådespelare, säger Niclas Rosendahl, chef för TV & Play på Tele2.

Tele2 har även tävlat ut biljetter till galapremiären. Vinnarna får gå på röda mattan den 25 september och se den exklusiva visningen av första avsnittet samt möta seriens stjärnor och höra dem direkt från scenen.

Serien handlar om konstbedrägeriutredaren Emma som går undercover för att infiltrera ett auktionshus i Stockholm med syftet att undersöka företagets koppling till en ökänd penningtvättare känd som Blanko. Under sin nya identitet förvandlas den tysta Emma till en annan person, festdjuret och temperamentsfulla societeten Annika. Hennes personförändring triggar igång dolda minnen, vilket tvingar Emma att konfrontera sitt förflutna.

-        Som en streamingtjänst skapad specifikt för Europa är vi glada över att introducera Kodnamn: Annika för våra abonnenter. Det här blir vår första svensk-finska originalserie och är en fantastisk variant av Nordic Noir-genren och visas exklusivt på SkyShowtime i september, säger Monty Sarhan, vd SkyShowtime.

I huvudrollen ser vi bland annat Sannah Nedergård, Ardalan Esmaili (Snabba Cash, Gråzon), Eva Melander (UFO Sweden, Rebecka Martinsson), Helena Bergström (Änglagård, Bröllop, begravning & dop), Pekka Strang, Clarisse Lhoni-Botte. Serien är regisserad av AJ Annila.

Kodnamn: Annika är en serie i sex delar, med nytt avsnitt varje vecka.

Alla kunder som har ett tv-paket där SkyShowtime ingår kommer kunna streama det första avsnittet i sin box och i Tele2 Play den 26 september.

Jessica Hjälmered
Senior Communication Manager
media@tele2.com

Om Tele2 Play

Tele2 Play är Tele2-koncernens streamingplattform där du som Tv- eller Streaming-kund hos Tele2 samlar all din underhållning, sport i världsklass och barnens favoriter på ett och samma ställe. Du kan även ta med din underhållning i hela EU. Streamingpaketet Film & Serier erbjuder hundratals filmer, serier, familjeunderhållning och dokumentärer från samarbetspartners och tjänster som Viaplay, Skyshowtime och Nordisk Film+. Film & Serier kostar 149 kr/mån, lägg till Streamad Tv som innehåller 18 st linjära kanaler, för endast 50 kr/mån extra. Tjänsten fungerar på både Android och iOS och går att använda med Chromecast eller Airplay. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar. Läs mer på https://www.tele2play.se.

Snabbfakta

Citat

Vi är glada över att kunna ge våra kunder möjligheten att få se serien före premiären. Nordiska kriminalserier har blivit alltmer populärt och i rollistan ser vi flera stora svenska skådespelare.
Niclas Rosendahl, chef för TV & Play på Tele2