• Tele2 play/

Tele2s kunder får ta del av en smygpremiär av SkyShowtimes nya originalserie Veronika med Alexandra Rapaport i huvudrollen

Den 22 mars är det premiär för SkyShowtimes nya krimserie Veronika, med Alexandra Rapaport och Tobias Santelmann i huvudrollerna. Tele2s kunder kommer kunna ta del av en smygpremiär och se de två första avsnitten redan den 20 mars i sin Tv Hub och på Tele2 Play.

Serien Veronika handlar om Veronika Gren (Alexandra Rapaport), en polis och tvåbarnsmamma som kämpar med sitt komplicerade familjeliv och ett hemligt pillermissbruk. När konstiga saker börjar hända och en avliden pojke dyker upp framför henne tror Veronika först att hon har förlorat förståndet. Motvilligt tvingas hon dock att acceptera att pojken kanske inte är en illusion. Snart befinner sig Veronika i en mordutredning som går djupare än någon i staden skulle vilja tro, särskilt när hon får reda på att två tonårsflickor har mördats. Veronika måste hitta kopplingen mellan de olika fallen för att förhindra att mördaren slår till igen. Men kommer någon att tro på henne?

-          Det är en premiärfylld vår och vi är glada att likt tidigare år kunna erbjuda våra kunder smygpremiärer, som denna – SkyShowtimes nya originalserie Veronika. Nordic Noir är en genre som går hem hos svenska hushåll, säger Niclas Rosendahl, TV & Play-chef, Tele2.

-          Vi ser fram emot att presentera vår nästa SkyShowtime originalserie för publik över hela Sverige i mars. Med Alexandra Rapaport och Tobias Santelmann i spetsen och ett fantastiskt team av skapare bakom serien, tror vi att tittarna kommer att fängslas av Veronikas skrämmande historia när de träder in denna oslagbara kriminalthrillers värld, säger Kai Finke, Chief Content Officer på SkyShowtime.

Serien består av totalt åtta avsnitt – se de två första avsnitten redan den 20 mars hos Tele2, följt av två nya avsnitt varje vecka.

A person lying in water

Description automatically generatedr