Är det verkligen en julklapp?

Com Hem tackar TV4 för julklappen och ser fram emot att få höra om den innehåller det som våra kunder efterfrågar.

TV4 har idag via media kommunicerat att de erbjuder fortsatta sändningsrättigheter för Com Hem och Boxer kostnadsfritt över julen. Detta är ingenting som på förhand har förhandlats fram eller ens kommunicerats till Com Hem. Men vi tar tacksamt emot julklappen om den visar sig innehålla det som våra kunder hela tiden efterfrågat för att kunna se TV4 på det sätt de själva vill, även efter jul.

Vi ser nu fram emot att prata med Telia för att säkerställa att julklappen inte bara är ett försök från dem att förhala förhandlingarna ytterligare, och något som TV4-tomten kommer dra tillbaka så snart den annonstäta perioden är över i januari. Om de bekräftar att de ger oss rättigheter så att alla tv-tittare fortsatt ska ha möjlighet att titta på TV4-kanalerna och C More på det sätt de själva vill, så kommer vi inte behöva släcka ner kanalerna inatt.

Tele2s presstjänst för media och journalister
Tel: +46 8 121 47 400

Om oss

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE. Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en justerad EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.