Com Hem och TV4 har nått en muntlig överenskommelse

Com Hem har under fredagen säkrat ett nytt muntligt avtal med TV4 gällande rättigheter för TV4-kanalerna och C More. Det innebär att alla Com Hem- och Boxer-kunder kommer återfå dessa kanaler under helgen.

Com Hem och TV4 har under fredagen återigen förhandlat och nått en muntlig överenskommelse. Parterna beräknar att slutföra förhandlingarna under helgen för att Com Hem och Boxer ska kunna tända upp kanaler under helgen 21-22 december.

– Jag är oerhört glad över att vi äntligen har nått en muntlig överenskommelse med TV4. Jag förstår att våra kunder är besvikna över ur de drabbats av detta den senaste veckan, och vi kommer nu jobba dag och natt för att få det nya avtalet på plats. Det är tydligt att många av våra kunder saknar TV4 och oroar sig inför julens tv-tittande. Därför känns det skönt att vi nu kommit framåt i våra samtal, säger Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen.

Med denna överenskommelse som grund kommer fortsatta förhandlingar ske gällande det totala avtalet mellan Com Hem och TV4

Tele2s presstjänst för media och journalister
Tel: +46 8 121 47 400

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE. Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en justerad EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen