Filippa Reima ny chef för Network & Wholesale på Tele2

Filippa Reima tillträder som ordinarie chef för Tele2 Sveriges enhet Network & Wholesale och blir därmed ny medlem i Tele2:s svenska ledningsgrupp.

Filippa Reima har varit på Tele2 sedan 2008 och har haft flera befattningar inom bl.a. Network Operation och Business Sales & Delivery. Nu senast har hon ansvarat för B2B Support, en roll hon haft sedan september 2016.

-          Det är verkligen en fantastisk resa som Tele2 är inne på och jag är så glad att få vara med på den resan. Jag ser framemot att, tillsammans med enheten, fortsätta utveckla arbetet av vårt nät och vår wholesale-affär, säger Filippa Reima, Director Network & Wholesale på Tele2 Sverige.

Filippa Reima har varit med på organisationen Ledarnas lista över landets ”75 främsta kvinnliga ledare som gör skillnad och visar på värdet av ett bra ledarskap” vid två tillfällen; 2015 och 2016.

-          Filippa kommer med sin breda kompetens, erfarenhet och fantastiska ledaregenskaper bli ett starkt tillskott både i sin nya roll inom Network & Wholesale och i den svenska ledningsgruppen,  säger Samuel Skott, VD på Tele2 Sverige.

Filippa tillträder rollen idag, den 12 mars 2018.

Louise Ekman, press- och PR-ansvarig Tele2 Sverige, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com

Om oss

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE. Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en justerad EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.