Tele2 hyllar obegränsade möjligheter med ny identitet

Idag presenteras Tele2s nya varumärkesidentitet och kommunikationskoncept ”Obegränsad.”, vilket firas med att kunderna erbjuds tre månader obegränsad mobildata. Den nya identiteten lanseras med kampanjen ”Obegränsad vänskap”, som visar vilka möjligheter uppkoppling innebär för människors liv. Något Tele2 tog fasta på redan 2017 då bolaget var först i Sverige med att släppa surfen fri med abonnemanget ”Unlimited”.

Nya kunder, och befintliga kunder som väljer att uppgradera sitt abonnemang, får obegränsad mobildata under de första tre månaderna i samband med att Tele2 lanserar sin nya varumärkesidentitet ”Obegränsad.”. Erbjudandet gäller under obegränsad tid.

– Svenska hushåll är digitala storkonsumenter. Vi samlas kring uppkoppling och mobilen är en förlängning av oss själva som för oss närmare varandra. Därför kommer Tele2 fortsätta investera i vårt nät för att våra kunder alltid ska ha den bästa upplevelsen. Tillsammans med Com Hem är Tele2 inte längre en underdog utan har kraften som krävs för att erbjuda fler kunder obegränsad uppkoppling. Att fira detta genom att ge kunderna obegränsad mobildata i samband med lanseringen av Tele2s nya identitet känns som en självklarhet, säger Samuel Skott, chef för konsumentmarknaden på Tele2 Sverige.

Erbjudandet samt Tele2s nya identitet och koncept lanseras brett över Sverige med kampanjen ”Obegränsad vänskap” den 8 maj. Kampanjens ledmotiv ”Girl” framförs av artisten SYML, vars musik bland annat har hörts i tv-serien ”Elementary” och filmen ”Adrift”.

– Med utgångspunkt i vardagsnära och emotionella situationer ska vår kommunikation, i sann Tele2-anda, vara storslagen och episk. Vi vill tydliggöra och förstärka bilden av Tele2 som en trovärdig, kompetent och pålitlig ledargestalt, och inspirera människor och företag att ta vara på den digitala kraftens möjligheter. Med varumärkeslöftet ”Obegränsad.” tar vi nästa steg på vår resa mot att bli nummer ett på svenska marknaden, säger Jonas Lundquist, marknadsdirektör Tele2 Sverige.

Läs mer om erbjudandet här eller se den nya reklamfilmen här.

Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com
Följ Tele2 på vårt pressrum: http://om.tele2.se/sektion/pressrum/

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE.
Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en justerad EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com

Samuel Skott, chef för konsumentmarknaden på Tele2 Sverige