Tele2 lanserar nya mobilabonnemang med obegränsad data och 5G

Idag lanserar Tele2 tre nya abonnemang med obegränsad mobildata och där kunderna kan välja vilken 5G-hastighet som passar dem bäst. Dessutom kommer alla Tele2s nya privatabonnemang att ha 5G.

Nu har alla Tele2s nya abonnemang för privatmarknaden 5G som standard. Samtidigt lanseras tre nya abonnemang med obegränsad datatrafik och där kunderna kan välja vilken surfhastighet de vill ha i steg upp till 1 000 Mbit/sekund. Förutom obegränsad mobildata har de nya abonnemangen fria samtal, sms och mms i Sverige och i för abonnemanget Obegränsad Snabbast även 21 streamade tv-kanaler i Tele2 Play och smartwatch-abonnemang.

-        Våra kunder uppskattar friheten som obegränsad data ger och nu gör vi det mer tillgängligt för kunderna eftersom de nu dessutom enkelt kan välja den datahastighet som de föredrar. Vår nya mobilportfölj har såklart 5G, så att kunderna kan dra nytta av det nya snabba 5G-nätverket som vi nu rullar ut i hela Sverige, säger Hendrik de Groot, kommersiell chef, Tele2.

5G ger en snabbare, säkrare och mer pålitlig mobiluppkoppling som är mer energieffektiv än tidigare tekniker. Snabbare svarstider gör att det blir mindre lagg och fördröjning när du spelar och 5G ger även bättre prestanda och täckning i stora folksamlingar och högre pålitlighet i mottagningen.

Mobil Obegränsad Snabb

Upp till 100 Mbit/s

5G-uppkoppling •

30 GB/mån i EU/EES

399 kr/mån utan bindningstid.

Mobil Obegränsad Snabbare

Upp till 250 Mbit/s

5G-uppkoppling

40 GB/mån i EU/EES

40 GB/mån i över 25 andra länder

Internationella samtal till över 60 länder i 1000 minuter per månad (inkl hela EU)

499 kr/mån utan bindningstid

Mobil Obegränsad Snabbast

Upp till 1 000 Mbit/s

5G-uppkoppling

50 GB/mån i EU/EES

50 GB/mån i över 25 andra länder

21 streamade kanaler i Tele2 Play

Smartwatch-abonnemang

599 kr/mån utan bindningstid

För samtliga tre abonnemang Mobil Obegränsad finns Familjeabonnemang för endast 199 kr/månad per extra anslutning.

Angivna maxhastigheter för abonnemangen gäller vid optimala förhållanden på utvalda orter där 5G-nätet är utbyggt. Täckning och hastighet kan alltid variera bl.a. beroende på plats, utrustning och nätets belastning. Läs mer om hastigheter och täckning på https://www.tele2.se/mobilt/tackning-och-nat

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Hallstan, Head of PR, Tele2, +46 761 15 38 30 / fredrik.hallstan@tele2.com

Följ Tele2 på vårt pressrum: www.tele2.com/sv/media

Tele2s syfte är möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2021 omsatte bolaget 27 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

Våra kunder uppskattar friheten som obegränsad data ger och nu gör vi det mer tillgängligt för kunderna eftersom de nu dessutom enkelt kan välja den datahastighet som de föredrar. Vår nya mobilportfölj har såklart 5G, så att kunderna kan dra nytta av det nya snabba 5G-nätverket som vi nu rullar ut i hela Sverige.
Hendrik de Groot, kommersiell chef, Tele2.