Tele2 storlanserar: Sveriges mest generösa familjepaket och utökad roaming i 60 länder

Nu lanserar Tele2 nya tjänsten ”Familj” som ger föräldrar, barn, sambor, kollektiv eller vänner mer data för pengarna. I erbjudandet kan flera personer samla sina mobilabonnemang på en faktura och ta del av varsin surfpott med lika mycket data, till ett förmånligt pris. Samtidigt döps Sveriges första obegränsade mobilabonnemang, Tele2s ”Unlimited”, om till ”Obegränsad” och utökas med mer surf och samtal till 60 länder.

I Sverige bor mer än varannan invånare i ett hushåll med fler än en person, där gifta par, sambor, föräldrar med barn och kollektiv är några exempel. I 90 procent av dessa hushåll har minst två personer en telefon med mobilabonnemang*, och för dem innebär Tele2s nya tjänst ”Familj” flera fördelar: alla får frihet till sin egen mobildata, samtidigt som totalkostnaden blir lägre och samlas på en faktura. Erbjudandet gäller även om personerna skulle bo på olika adresser.

– Vårt familjeerbjudande är, som alltid, utvecklat från våra kunders behov och deras beteendemönster. Vi ser att alla typer av familjer, föräldrar med barn såväl som kompisgäng, vill leva uppkopplat på sina egna villkor. Med Familj kan Tele2 nu erbjuda alla familjemedlemmar lika mycket mobildata till en lägre totalkostnad, utan att de behöver kompromissa och dela på surfpotten med någon annan, säger Samuel Skott, chef för svenska konsumentmarknaden på Tele2.

I erbjudandet Familj kan personer ansluta sig för den fasta kostnaden 199 kronor per månad och ta del av lika stor mängd data som ägaren har. Datamängden som ingår är från 2 GB upp till obegränsat och det ingår som vanligt fria samtal, sms och mms inom Sverige. Det är fritt att ändra abonnemang och surfmängd vid behov och, som alltid hos Tele2, är abonnemanget helt fritt från bindningstid.

Exempel
Antal personer   GB/abonnemang       Pris/månad
1 (ägare)               20 GB                          339 kr
2                            20 GB                          +199 kr
3                            20 GB                          +199 kr
4                            20 GB                          +199 kr

Mer samtal och surf till 60 länder

Som första operatör i Sverige släppte Tele2 mobildatan fri redan 2017 genom lanseringen av ”Unlimited”. Nu förnyas abonnemanget med namnet ”Obegränsad”, samtidigt som Tele2 blir första operatör i Sverige att inkludera internationella samtal på 1000 minuter i månaden till 60 länder, inklusive resmål som USA, Thailand och Turkiet. För dessa 60 länder utökas också surfmängden till 40 GB per månad.

– Vi vill att människor ska kunna nyttja sina digitala krafter fullt ut, oavsett när och var de befinner sig. Den här utvecklingen av Tele2s signum och mest kända abonnemang Obegränsad är därför ett självklart nästa steg på resan mot att göra våra kunder dataekonomiskt oberoende. Här sitter Tele2 sedan länge i förarsätet, säger Samuel Skott.

Spanien är det land som toppar listan över länder där Tele2s privatkunder mobilsurfar mest. Därefter följer Danmark, Tyskland, Grekland och Finland. Nu återstår att se om ett skifte sker i topplistan efter att fler länder utanför Europa adderas till Tele2 Obegränsad. En fullständig lista över länder som ingår i erbjudandet finns här.

*Undersökning av Ungdomsbarometern på uppdrag av Tele2 visar att 92 % av hushållets medlemmar har en egen telefon med ett eget abonnemang eller kontantkort. Undersökningen är gjord 2018.

Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com
Följ Tele2 på vårt pressrum: http://om.tele2.se/sektion/pressrum/

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE.
Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en justerad EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com

Samuel Skott, chef för svenska konsumentmarknaden på Tele2