Uppkopplad fotbollsfest på Tele2 Arena med Europas största storbildsskärm

Det råder fotbollsfeber i världen och för alla svenska fans som stannar på hemmaplan bjuder Tele2 Arena in till fotbollsfest och visar alla Sveriges gruppspelsmatcher på Europas största storbildsskärm. Det kommer även livesändas e-sportsmatcher med lag bestående av svenska YouTube-stjärnor, och representanter från e-sportlandslaget kommer finnas på plats för att spela och coacha.

Tusentals fans har nu möjlighet att heja fram det svenska fotbollslandslaget tillsammans på Tele2 Arena och följa samtliga Sveriges gruppspelsmatcher på Europas största storbildsskärm. På den 800 kvadratmeter stora bildskärmen kommer det utöver fotbolls-VM även visas e-sportmatcher i form av EA SPORTS FIFA 18 där de kända humorprofilerna Toni Prince från ”Språk för Alla” och Jonas Fagerström från ”JLC” möts i lag med två vinnande fotbollsfantaster.

I Tele2 Arenas lounge kommer det finnas möjlighet för besökarna att själva få spela EA SPORTS FIFA 18. Där kommer även förbundskaptenen i det svenska e-sportslandslaget, Ivan ”BorasLegend” Lapanje, finnas på plats för att ge experttips. Han kommer även kommentera när representanter från e-sportlandslaget, bland andra Pontus ”GGFrolle” Frostvik, spelar livestreamad match innan Sveriges sista gruppspelsmatch mot Mexiko.

- Vi är glada över att kunna bjuda in till sportfest på Tele2 Arena och samla svenska fans som vill heja fram Sverige i VM. Vi öppnar en plats där fans av fotboll och e-sport tillsammans kan uppleva spänning och glädje. Med Europas största skärm kommer upplevelsen bli både mäktig och kännas nära, och att öppna upp arenan för e-sport visar vilka möjligheter uppkoppling skapar, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2.

Uppladdningen kommer även att inkludera musik i form av liveuppträdanden för att höja stämningen bland fansen på Tele2 Arena innan matcherna. Den svenska hip-hoplegenden Petter värmer upp publiken inför Sveriges första gruppspelsmatch mot Sydkorea och när Sverige möter Mexiko är det popdrottningarna Rebecca och Fiona som står för uppladdningen.

Sveriges gruppspelsmatcher i VM
Måndag 18 juni: Sverige - Sydkorea

Lördag 23 juni: Sverige - Tyskland
Onsdag 27 juni: Sverige - Mexiko

Biljetter och spelschema för e-sport på Sweden Arena hittar du här: https://www.tele2.se/event/arenachallenge

Louise Ekman, press- och PR-ansvarig, Tele2 Sverige, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV. Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i åtta länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2017 omsatte bolaget 25 miljarder kronor och presenterade en EBITDA på 6,4 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2017. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna.

Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör Tele2 Sverige