Surfa snabbare utan bredband

- Nya Tele2 Turbo ger upp till fyra gånger snabbare surfhastighet för modemanvändare

Tele2 introducerar idag en helt ny lösning på den svenska marknaden som möjliggör upp till fyra gånger snabbare surfhastighet med uppringt modem. Detta betyder att ett 56 kb-modem kan komma upp i en upplevd nedladdningshastighet som ungefär motsvarar 224 kb/sekund. Tele2 Turbo består av en programvara som installeras på användarens dator. Programvaran komprimerar webbinnehållet vilket gör att överföringskapaciteten ökar. − Majoriteten av alla svenskar som har en internetanslutning hemma använder uppringt modem, och bland dem finns det ett stort behov av att kunna surfa snabbare till en så låg kostnad som möjligt, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder på Tele2. Tele2 Turbo är ett perfekt alternativ för alla de som vill behålla sitt uppringda modem och inte betala en hög månadsavgift för snabbare surfhastighet. Alla Tele2s internetkunder, som använder uppringt modem, kan från och med idag enkelt ladda ned Tele2 Turbo från Tele2s hemsida till en kostnad av 19 kronor per månad. Ingen startavgift eller bindningstid tillkommer. Programmet fungerar både för PC- och för Mac-användare (MacOs X). Tele2 Turbo är avsedd för komprimering av text och bilder, vilket gör att det går snabbare att surfa samt att hämta och skicka e-post. Nedladdning av program eller andra filformat som t ex zip, exe eller mp3 snabbas inte upp med hjälp av programmet. För mer information, se www.tele2.se/tele2turbo För mer information, vänligen kontakta: Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626