Tele2 lanserar nytt företagsabonnemang med upp till 51 % lägre priser än konkurrenterna

Tele2 lanserar idag Tele2 Work-Out, företagets enklaste och billigaste företagsabonnemang någonsin, med priser som är upp till 51% lägre än konkurrenternas. Tele2 Work-Out har ingen bindningstid samt en enkel och tydlig prissättning. – Vårt motsvarande abonnemang för privatanvändare, Knock-Out, har blivit en sådan succé att vi nu vill lansera ett liknande erbjudande för företagsanvändare, säger Markus Täkte, försäljningsansvarig för företagskunder på Tele2. Många företag vill hellre ha låga rörliga kostnader för företagets mobiltelefoni, i stället för kostsamma avbetalningsplaner på medarbetarnas mobiltelefoner. Den enkla prissättningen och de låga minutpriserna förklaras av att Tele2 Work-Out inte kommer att säljas tillsammans med några subventionerade telefoner. Tillgången på avancerade mobiler är redan hög i Sverige idag. Därför finns det ett behov av fler alternativ som fokuserar på riktigt låga minutpriser och månadsavgifter, i stället för abonnemang som säljs tillsammans med en kraftigt subventionerad mobiltelefon med höga månadsavgifter som följd. Tele2 Work-Out kan även kombineras med Tele2 Småföretagspaket eller Tele2 Rabattavtal. Med Tele2 Work-Out kostar det 39 öre i minuten att ringa till 3,5 miljoner Tele2Comviqmobiler samt till alla fasta telefoner i Sverige. Minutpriset till övriga operatörer är 89 öre. Tele2 Work-Out har en uppsägningstid på 3 månader. Abonnemanget finns både för GSM och 3G. Se bildlänk nedan för prisjämförelse med Telia och Vodafone. För mer information om priser och villkor samt övriga företagstjänster, se www.tele2.se För mer information, vänligen kontakta: Markus Täkte, försäljningsansvarig företagskunder Tele2 Sverige AB, Tel 08- 56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626