Tele2 lanserar nytt koncept med kompispriser för fast telefoni

- 0 kronor i minuten till både fasta telefoner och mobiler med nya Tele2 Kompis

Tele2 lanserar idag, som första och hittills enda fasttelefonioperatör i Sverige, ett helt nytt sätt att ringa billigt med hemtelefonen - Tele2 Kompis. Den nya prisplanen ger fasttelefonikunder för första gången möjligheten att ringa för 0 kronor i minuten dygnet runt även till mobiltelefoner! Med Tele2 Kompis ringer kunden för 0 kronor i minuten till Tele2Comviqs 3,4 miljoner mobilkunder samt till alla fasta telefoner i Sverige. Minutpriset till övriga mobiloperatörer i Sverige är 99 öre, vilket är det i särklass lägsta minutpriset från fast telefoni till mobilt på marknaden idag. Månadsavgiften för Tele2 Kompis är 69 kronor. − Våra kompispriser har ju blivit väldigt populära bland mobilkunderna, och jag tror att många gärna ser att de kan ringa även från sin fasta telefon till mobiltelefoner utan att tänka på vad det kostar, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder på Tele2. Tele2s övriga prisplaner inkluderar Tele2 Bas, Tele2 Ungdom, Tele2 Kväll&Helg, samt Tele2 Dygnet Runt. Det här kostar Tele2 Kompis: Minutavgift till fasta nätet i Sverige: 0 kr Minutavgift till Tele2Comviq-mobiler: 0 kr Minutavgift övriga mobiloperatörer: 99 öre Öppningsavgift per samtal: 69 öre Månadsavgift: 69 kr För mer information, vänligen kontakta: Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00. eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 4626