Tele2 levererar komplett kommunikation till NVS

Tele2 har förnyat sitt avtal med NVS Installation AB, med dotterbolag och drygt 70 lokalkontor runt om i Sverige och Norge. Ordervärdet för det tvååriga avtalet är drygt 12 miljoner kronor och inkluderar NVS hela behov av kommunikationstjänster. − NVS verksamhet med stor geografisk spridning och en stor andel mobila medarbetare ställer stora krav på fungerande kommunikation och vi är stolta över att de återigen valt oss som helhetsleverantör, säger Markus Täkte, försäljningsansvarig företagskunder på Tele2. Vi ser det nya avtalet som ett kvitto på vår förmåga att till ett lågt pris leverera en effektiv helhetslösning som tillgodoser företagets kommunikationsbehov. Tele2 ska inom ramen för avtalet leverera datakommunikation i både Sverige och Norge samt fast telefoni och mobiltelefoni i Sverige. NVS är kund till Tele2 sedan 1998. För mer information om Tele2s tjänster, vänligen besök www.tele2.se För mer information, vänligen kontakta: Markus Täkte, försäljningsansvarig företagskunder, Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626