Tele2 vinnare i PTS prisjämförelse

- Billigast på både fast och mobil telefoni enligt nya Telepriskollen

Tele2 har de billigaste alternativen för både fasttelefoni- och mobiltelefonikunder i Sverige enligt PTS (Post- och telestyrelsens) nya tjänst Telepriskollen. På tjänsten jämförs samtliga operatörers olika erbjudanden där alla avgifter räknas samman enligt givna användarprofiler, baserade på PTS statistik om svenskarnas ringbeteenden. – Vi välkomnar PTS initiativ att göra det enklare för kunderna att jämföra de alternativ som finns på marknaden idag, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder på Tele2. Att vi ligger etta i samtliga kategorier ser vi som ett kvitto på att vi lever upp till vårt löfte att leverera billigaste möjliga telefoni. Kontantkortet Comviq.net är det billigaste mobiltelefonialternativet att ringa med för den som tillhör användarprofilen ”lite” och ”mellan”. För den med användarprofil som ringer ”mycket”, är kontantkortet Comviq.net billigast följt av abonnemanget Comviq Knock-Out. I fasttelefonijämförelsen är Tele2s bredbandstelefonitjänst, den enda fasttelefonitjänsten i Sverige helt utan fast månadsavgift, vinnare i alla tre användarkategorierna. För mer information, besök: www. http://www.telepriskollen.se/Oversikt.aspx Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626