Telecas nyemission fulltecknad

Telecas nyemission med företrädesrätt för bolagets aktieägare är nu avslutad. Symphony Technology Group, som garanterade nyemissionen, tecknade sin andel i nyemissionen samt ytterligare 10.202.422 B-aktier. Härigenom blev emissionen fulltecknad. Symphony Technology Group äger efter emissionen 23 procent av aktierna och 27 procent av rösterna i Teleca.

Genom nyemissionen ökar antalet A-aktier med 145.555 aktier och antalet B-aktier med 13.716.106 aktier. Antalet aktier kommer efter nyemissionen att uppgå till 475.555 A-aktier och 75.763.583 B-aktier.

De nya B-aktierna beräknas bli föremål för handel på OMX Nordiska Börs Stockholm från och med den 9 maj 2008.

Nyemissionen tillför bolaget cirka 152 miljoner kronor före emissionskostnader.

Ytterligare B-aktier kommer inom kort att tillkomma genom emission av aktier som vederlag för Symphony Technology Groups emissionsgaranti i enlighet med träffat garantiavtal. Exakt antal utgivna aktier kommer att anges i ett separat pressmeddelande så snart formellt emissionsbeslut fattats.