Fastighetsmäklarna Notar väljer TeleComputing som helhetsleverantör av IT-tjänster

Notar teckar ett treårigt avtal med TeleComputing. Avtalet har ett förväntat värde på cirka 3,9 miljoner kronor och omfattar molntjänster, klienthantering, kommunikationstjänster, strategisk rådgivning och IT-support.

– Vi sökte en helhetsleverantör med hög servicekänsla och ett modernt utbud för att stödja och utveckla vår verksamhet. Rådgivande approach och kompetens var också viktigt eftersom vi önskar lägga fullt fokus på utvecklingen av vår affär, säger Pasha Sabouri, VD på Notar Sverige AB.

Notar är en växande fastighetsmäklare som förmedlar bostadsrätter, lägenheter, villor och fritidshus. Företaget finns idag på 33 kontor i Stockholm Örebro samt Uppsala och har cirka 160 anställda.

I avtalet med TeleComputing ingår olika molntjänster så som Office 365 men också Managed Client Cloud, Servicedesk och Managed LAN, WAN och Wifi.

– Det är väldigt glädjande att Notar väljer oss som sin nya IT-partner. Det visar att vi kan erbjuda våra kunder moderna och hybrida molnlösningar som är både skalbara och kostnadseffektiva, säger Urban Berlinde, vd TeleComputing.

För mer information, kontakta:
Pasha Sabouri, VD Notar Sverige AB.
E-post: pasha.sabouri@notar.se, Tel: +46 708 997 916

Urban Berlinde, vd TeleComputing Sweden AB.
E-post: urban.berlinde@telecomputing.se, Tel: +46 708 965 027

TeleComputing-koncernen är en snabbväxande leverantör av kompletta IT-tjänster på den nordiska marknaden. TeleComputing hjälper företag och organisationer att skapa verkligt affärsvärde genom IT. Genom att kontinuerligt utveckla bättre och mer användarvänliga molntjänster kan vi erbjuda våra kunder IT-tjänster som är kostnadseffektiva, flexibla och framtidsanpassade. Koncernen har över 1 000 anställda på 9 orter i 4 länder och ca 1 300 företagskunder i Norden. TeleComputing är certifierade enligt såväl ISO9001:2008 (kvalitet), ISO 27001 (informationssäkerhet) som ISO14001 (miljö). För mer information se www.telecomputing.se.

Taggar: