Internationellt bolag förlänger samarbetet med TeleComputing

Skanem AS, ett av Europas ledande företag inom produktion av självhäftande etiketter, har förlängt sitt IT-outsourcingavtal med TeleComputing. Avtalet innebär att TeleComputing fortsatt får ansvar för leverans av hela IT-stödet till Skanems anställda i England, Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Polen och Thailand. Det samlade förväntade kontraktsvärdet beräknas till 16 – 20 Mkr. Kontraktsperioden är 2 år med option på ytterligare 1 år.

Skanem AS är ett av Europas ledande företag inom produktion av självhäftande etiketter. Företaget, som har huvudkontor i Stavanger och ca 1 100 anställda, består av 14 produktionsbolag i 8 länder. Under 2007 öppnade Skanem sin första fabrik i Thailand utanför Bangkok. Skanems vision är att vara den ledande leverantören av högkvalitativa, självhäftande etiketter till stora nationella och multinationella kunder genom att erbjuda kostnadseffektiva och smarta logistiklösningar.

– Skanem är snabbväxande företag som verkar på en dynamisk, internationell marknad. Vi behöver en erfaren IT- partner som kan erbjuda flexibla och skalbara IT-lösningar som snabbt kan anpassas efter nya behov och som kan ge användarna enkel tillgång till IT oavsett tid och plats. Vi har samarbetat med TeleComputing sedan 2002 och har goda erfarenheter av både lösningen och leveranskvaliteten, säger Ivar Berg, IS/IT Manager i Skanem AS.

– Avtalet är ytterligare en bekräftelse på att TeleComputings flexibla och skalbara IT- lösningar är attraktiva för nordiska företag med internationellt fokus och med verksamheter i många länder. Skanem är en spännande kund som stärker våra internationella erfarenheter. Vi kommer självklart att göra vårt yttersta för att infria framtida förväntningar, säger André P. Løvestam, koncernchef för TeleComputing.