Johan Tilly ny chef för TeleComputings tjänsteorganisation

TeleComputing förstärker sin tjänsteorganisation med Johan Tilly som ny chef. Johans uppdrag är att leda cirka 200 anställda som tillsammans ansvarar för drift och service av kundernas IT-lösningar.

- Vi är väldigt glada att ha Johan ombord. Förutom lång erfarenhet av branschen besitter han den kunskap och det driv som krävs för att leda och utveckla en tjänsteorganisation i världsklass, säger Johan Wernberg, VD på TeleComputing.

Johan kommer närmast från ATEA. Där har han under åtta år haft flera olika positioner, senast som tjänstechef. Innan Johan hamnade i IT-branschen var han yrkesofficer.

- Min uppgift blir att fortsätta att vässa tjänsteorganisationen. Vi ska ligga i framkant när det gäller att leverera flexibla lösningar som aldrig kompromissar med tillgänglighet och säkerhet. På en konkurrensutsatt marknad innebär det att vi hela tiden måste bli bättre och effektivare på det vi gör, vilket också kommer våra kunder till godo, säger Johan Tilly.

Johan Tilly tillträdde tjänsten som chef för tjänsteorganisationen den 2 september 2013.

För mer information, kontakta:

TeleComputing Sweden AB: Johan Wernberg, VD, tel: 0733-55 09 36 e-post: johan.wernberg@telecomputing.se

TeleComputing Sweden AB: Johan Tilly, chef för tjänsteorganisationen, tel: 0733-67 16 36 e-post: johan.tilly@telecomputing.se