Skatteverket väljer Kentor som ramavtalspartner för IT-tjänster

IT-konsultbolaget Kentor har i stor konkurrens vunnit ramavtal med Skatteverket och är därmed endast en av ett fåtal leverantörer i Sverige som är utvalda.

Skatteverkets IT-organisation är en av landets största med höga kvalitetskrav och stor tonvikt på kompetens och erfarenhet. Med Kentor får Skatteverket en stabil leverantör som brett kan bemanna projekt med arkitekter, kravanalytiker och projektledare så väl som systemutvecklare och testare.

”Detta är ett mycket viktigt avtal för Kentor och visar att vi är en tung leverantör på marknaden. Skatteverket står inför stora utvecklingsinsatser och kommer under de närmaste åren utveckla nya avancerade lösningar, där Kentors konsulter blir en stor tillgång.” säger Anders Uddenberg sälj och marknadschef på Kentor.

Bredd på kompetens var ett tungt utvärderingskriterie i upphandlingen och här möter Kentor samtliga roller som Skatteverket efterfrågar.

”Avtalet är ett kvitto på vår goda leveransförmåga och att våra kompetenser är vad som efterfrågas på marknaden. Skatteverket arbetar med en rad olika plattformar och tekniska lösningar som också väl speglar Kentors bredd.” säger Anders Uddenberg.

Avtalet gäller ett år med möjlighet till förlängning på ytterligare två år, och har ett värde av 150 miljoner kronor.

Anders Uddenberg
Sälj och marknadschef

Anders.Uddenberg@kentor.se

Om Kentor