TeleComputing förlänger avtal värda 21 Mkr med fastighetsmäklare

Fastighetsmäklarna Ring Eiendomsmegling och Foss & Co har båda förlängt sina avtal med TeleComputing som därmed får ansvaret för att leverera IT On Demand till de bägge företagens anställda på totalt 40 lokationer i Norge. Avtalen befäster TeleComputings position som den ledande leverantören av IT outsourcing tjänster till fastighetsbranschen i Norden. Det samlade kontraktsvärdet beräknas initialt till drygt 21 Mkr.

Ring Eiendomsmegling är ett av Norges snabbast växande fastighetsmäklarföretag med ca 30 kontor från Tromsö i nord till Lillesand i söder.

Foss & Co består i dag av 10 mäklarkontor och är en av Norges största fristående fastighetsmäklare.

– Vi ser förlängningarna som mycket positiva bekräftelser från Ring Eiendom och Fosse & Co. Fastighetsbranschen är mycket dynamisk och då representerar säkra, flexibla och skalbara IT-lösningar en viktig stödfunktion. Dessa avtal styrker vår position som den ledande leverantören av IT outsourcingtjänster till fastighetsbranschen i Norden, säger André P. Løvestam, koncernchef i TeleComputing.