TeleComputing ingår nytt rekordavtal i Sverige värt 100 MSEK

Svevia AB (fd Vägverket Produktion), har valt TeleComputing som leverantör för sin IT-drift inklusive hårdvara och klienthantering. Avtalet, som är det största TeleComputing har ingått någonsin, är på fyra år och har ett ordervärde på ca 100 MSEK. Avtalet innebär att TeleComputing för de kommande fyra åren får ansvar för Svevias drift av centrala och lokala system, hårdvaruförsörjning, support och tillhörande konsulttjänster.

- Denna affär är helt rätt för oss. Det Svevia efterfrågar passar perfekt in i vårt standardkoncept och vi kan därmed erbjuda en mycket kostnadseffektiv lösning. Vi har jobbat med denna affär i snart två år och det känns otroligt skönt att vi, i hård konkurrens, vunnit affären och vi ser det som ytterligare en kvittens på att våra centraliserade driftlösningar ligger helt rätt i tiden, säger Johan Wernberg, VD på TeleComputing Sweden AB.

- Vi har valt TeleComputing i hård konkurrens med andra leverantörer och gjort bedömningen att de bäst svarar upp på våra krav avseende teknisk lösning, servicenivåer och kostnadseffektivitet. Vi ser fram emot samarbetet, säger Anders Olausson, IT-chef Svevia.