TeleComputing ingår rikstäckande IT OnDemand avtal med Säkra

Säkra AB, en av Sveriges största oberoende försäkringsförmedlarkedjor, har valt att förlänga samarbetet med TeleComputing. Det nya avtalet innebär att Säkras IT-användare i hela Sverige får en komplett digital arbetsplats från TeleComputings centraliserade "en-till-många" IT-plattform. IT-lösningen är en IT OnDemand-tjänst som bland annat består av TeleComputings baspaket, kontorspaket, ServiceDesk, standardapplikationer, kundapplikationer och lagring.

– Vi är mycket nöjda med det nya avtalet som betyder att våra försäkringsförmedlare och assistenter får en komplett digital arbetsplats ”on demand,” så att de har tillgång till sina verktyg och applikationer oavsett var de befinner sig. Detta betyder i förlängningen att vi alla kan fokusera ännu mer tid och kraft på våra tjänster och kunder, säger Göran Torehall, VD Säkra AB. Säkra har stor lokal närvaro genom ett sextiotal kontor runt om i Sverige. Dessutom ingår Säkra i nätverket Eubronet som täcker stora delar av Europa: Belgien, Estland, Frankrike, Tyskland, Irland, Italien, Polen, Rumänien, Spanien, Schweiz och Storbritannien. – Detta avtal är en viktig bekräftelse på att TeleComputings flexibla ”on demand”-erbjudande är mycket konkurrenskraftigt för företag och organisationer som har behov av en skalbar och säker IT-funktion . Vår affärsmodell bygger på att vi flexibelt och snabbt ska leverera rätt funktionalitet oavsett var Säkra etablerar sig och att vi enkelt kan skala upp och ned så att vi kan leverera exakt det IT-stöd Säkra behöver, säger Johan Wernberg, VD TeleComputing Sweden AB.