TeleComputing tecknar avtal med nordiskt inredningsföretag

TeleComputing har ingått ett 5-årigt avtal med det svenska inredningsföretaget Senab AB om leverans av IT On Demand samt fjärrdrift av lokal utrustning - TeleComputing Managed Client. Kontraktsvärdet uppgår till ca 8 Mkr.

Senab, med kontor och utställningar i Stockholm, Göteborg, Logistikcenter i Tibro, Moskva samt Beijing, är ett av Skandinaviens ledande leverantörsoberoende inredningsföretag. Företaget hanterar hela processer, projekt och upphandlingar inom inredningsområdet med bland annat implementering av konceptmöbler för Volvo, Saab samt Mercedes Benz världen över. Målgrupperna är primärt kontor, hotell, offentliga miljöer och Senab omsätter ca 550Mkr varav ca 100Mkr på export.

– TeleComputings leveransmodell uppfyller våra krav på en IT-lösning som ger hög flexibilitet och säkerställer att även våra mobila medarbetare kan arbeta effektivt över hela världen, säger Carl-Henrik Lagnefors, Utvecklingschef på Senab AB.

– Att Senab nu ger oss förtroende att ansvara för deras IT i 5 år är en bekräftelse på att vår affärs- och leveransmodell är attraktiv. IT måste kunna följa verksamhetens behov lika snabbt och flexibelt som alla andra stödfunktioner kan anpassas, säger Johan Wernberg, VD på TeleComputing i Sverige.