Ledande tjänsteföretag utökar samarbetet med TeleComputing

Report this content

Ett stort svenskt tjänsteföretag i en internationell koncern har förlängt och utökat samarbetet med TeleComputing kring IT-drift och leverans av IT som en funktion. Företaget har 3 000 anställda på drygt 120 orter i Sverige. Avtalet är 2-årigt och ordervärdet beräknas uppgå till ca 20 Mkr.

Det nya avtalet omfattar ansvar för övervakning och drift av företagets samtliga affärssystem, serverpark och nätverk. Utöver detta kommer TeleComputing nu att få ett större ansvar för en samordnad funktionsleverans som bl.a. omfattar asset management, tredjepartsrelationer samt serviceavtal. Genom en tydligare ansvarsfördelning på leverantörssidan räknar företaget med att kunna skapa ökad kostnadseffektivitet och minskad egen tid på operativa IT-frågor. Företaget har varit kund hos TeleComputing sedan 2003.

– Detta är en av våra största och viktigaste kunder i Sverige. Precis som för många andra större företag är IT en strategisk stödfunktion där många involverade parter måste kunna samverka för att helheten skall bli bra. Vi är stolta över att vi har fått en så central roll i koordineringen av IT-leveransen till denna kund. Vi känner ett stort ansvar för denna uppgift, säger Marie Loverfelt, VD för TeleComputing i Sverige.