Organisationsförändring i Sverige

Report this content

TeleComputing hade under det senaste året en kraftig tillväxt både i Sverige och i Norge. I Sverige ökade omsättningen inklusive förvärv med 47,1 % (i lokal valuta) och den organiska tillväxten var 19,5 % samtidigt som antalet medarbetare ökade från 100 till 140. Tillväxten har bidragit till att företaget nu går in i en mer industriell fas. I och med detta har Marcus Lindstedt, VD för TeleComputing i Sverige, meddelat att han väljer att lämna sin tjänst. Till ny t.f. VD har Martin Severinsson utnämnts. Severinsson är marknadsdirektör i koncernen.

- TeleComputing har blivit ett större företag som nu går över i en mer industriell fas. Marcus Lindstedt har som entreprenör varit en viktig bidragsgivare till denna tillväxt. Samtidigt är det naturligt att det sker förändringar i den fas vi nu går in i. Martin Severinsson har utnämnts till tillförordnad vd för TeleComputing i Sverige och arbetet med att rekrytera en ny VD har startat. Vi har mycket offensiva mål och siktar på att bli den ledande aktören inom outsourcing av IT-drift till mindre och medelstora företag i Norden , säger André Lövestam, koncernchef på TeleComputing. Martin Severinsson har lång erfarenhet från IT-branschen. Han kom till TeleComputing 2003 och är sedan 2004 ansvarig för marknad- och information i koncernen.