Skanem förlänger samarbetet med TeleComputing

Skanem AS har förnyat sitt IT-outsourcingavtal med TeleComputing. Avtalet innebär att TeleComputing fortsatt får ansvar för leverans av hela IT-stödet till Skanems anställda i England, Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Polen och Ryssland. Det samlade förväntade kontraktsvärdet beräknas till 12 – 16 Mkr över kontraktsperioden på 2 år.

- Verksamheten får ständigt nya behov och då måste vi kunna lita på att IT förändras i samma takt. Vi har varit kund hos TeleComputing sedan 2003 och har goda erfarenheter av både lösningen och tjänstekvaliteten, säger Ørjan Heradstveit, kommunikationsdirektör i Skanem AS. - Skanem är en spännande och krävande kund som ger oss solid internationell erfarenhet och som ser värdet i att ha en IT partner som forstår kundens behov och affärsprocesser. Utöver IT-drift levererar TeleComputing ett verksamhetssystem baserat på Microsoft Dynamics AX (Axapta). Vi är stolta över att Skanem ger oss förnyad tillit och vi kommer självklart att göra vårt yttersta för att infria förväntningarna, säger Per Helge Svensson, ansvarig chef för Business Application på TeleComputing.