Synnøve Finden väljer IT on demand från TeleComputing

Synnøve Finden har förnyat outsourcingavtalet med TeleComputing. Avtalet innebär att TeleComputing får fortsatt ansvar för leverans av hela IT-stödet till Synnøve Findens organisation i Norge, Sverige och Baltikum. Det samlade kontraktsvärdet anges till mellan 12 och 18 Mkr över kontraktsperioden på 5 år.

Synnøve Finden är ett börsnoterat företag inom meijeri och matnäring i snabb tillväxt och med ett välkänt namn på den norska marknaden. Produkterna säljs i alla dagligvarukjedjor över hela Norge. På den svenska marknaden är Synnøve Finden en stor distributör av färdiga smörgåsar. - ”Vi har varit kund hos TeleComputing sedan 1998 och det säger väl det mesta. Synnøve Finden har genomgått stora organisatoriska ändringar sedan dess och vi är mycket nöjda med att ha en driftpartner som kan hantera IT-stödet till alla våra anställda oavsett tid och plats”, säger Tom Egil Klausen, koncerndirektör på Synnøve Finden ASA. - ”Synnøve Finden är en spännande och krävande kund och vi är stolta över att de ger oss förnyad tillit med detta 5-årsavtal. Vi kommer att göra vårt yttersta för att infria de förväntningar som kommer att ställas på oss framöver”, säger Svein Hov Skjelle, VD för TeleComputing Norway AS.