TeleComputing får nya outsourcingavtal värda 17 Mkr

TeleComputing har tecknat avtal med tre företag om outsourcing av IT till ett samlat kontraktsvärde på drygt 17 Mkr. Avtalen omfattar både kundanpassad IT-drift och funktionleverans – IT on demand.

Avtalen har tecknats med Intra gruppen, Norengros och ett välkänt Oslo-baserat företag. Intra Gruppens är marknadsledare i Skandinavien avseende diskbänkar, rostfri sanitetsutrustning, rostfria tvättställ och minikök. Företaget har tillverkning i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland samt försäljning i Polen. Norengros är Norges största grossistkedja inom förbrukningsvaror, storhushåll, hälsa/sjukvård och emballage. Norengros är en landstäckande kedja bestående av 20 företag med lokala ägare. "Vi upplever att allt fler företag på en konkurrensutsatt marknad har behov av bättre, säkrare och mer flexibla IT-lösningar. Detta kan vara svårt att lösa med enbart egna resurser och att dessa tre företag nu sätter sin tillit till TeleComputing ser vi som en fin bekräftelse på vår erfarenhet och kompetens inom effektiv IT-leverans”, säger Svein Hov Skjelle, vd för TeleComputing i Norge.