TeleComputing lanserar mobilt Blackberry alternativ

Med lanseringen av PocketLink blir TeleComputing en komplett leverantör av mobila tjänster till den nordiska marknaden. Den nya tjänsten, som fungerar med de allra flesta avancerade mobil-telefoner och PDA:er, innebär att användaren alltid kan ha tillgång till uppdaterad och synkroniserad e-post och kalenderfunktion på sin mobil oavsett tid och plats. E-posten laddas ned automatiskt utan att användaren behöver hämta den.

Alltid uppkopplad med e-post, kalender- och kontaktlista på mobilen För första gången kan företag, oavsett storlek, ta i bruk en fullvärdig mobiltjänst som är speciellt anpassad för den nordiska företagsmarknaden. Med PocketLink från TeleComputing får företaget en komplett mobil tjänst för sina anställda, inklusive full drift och support. Lösningen kan användas på de allra flesta avancerade mobiltelefoner och PDA:er som finns på marknaden i dag och fungerar oberoende av underliggande mobila- eller trådlösa nät (uppringt/GPRS, UMTS, WLAN, etc.). PocketLink tjänsten är dessutom säkrare och mer flexibelt än dagens mobila företagsalternativ. All data-kommunikation sker krypterat och är komprimerad för att dataöverföringen skall bli så effektiv som möjligt. Kopplas direkt till arbetet Tjänsten har också funktioner som gör att kalender- och kontaktlistor kan kopplas upp mot det system användaren har på jobbet. Det betyder att allt användaren gör i PocketLink, automatiskt uppdateras på ordinarie arbetsplatsmiljö. Dessutom finns det inbyggt en automatisk synkroniseringsfunktion som gör att användaren kan arbeta även i områden där det saknas mobil täckning. Användaren kan skriva mail, redigera inboxen eller organisera sin kalendern då mobilfunktionen måste vara avstängd, t ex under en flight. När användaren sedan kopplar upp sig på nätet igen, blir e-post och kalender automatiskt synkroniserat. Samtidigt sänds all e-post i utboxen iväg automatiskt. Tandberg Data har testad den nya mobillösningen sedan i somras, både i Norden, Europa och från andra kontinenter. Erfarenheterna är mycket goda. "Vi är ett globalt företag med många anställda som reser mycket och är helt avhängiga av väl fungerande mobila lösningar. Vi har prövat flera mobila tjänster tidigare men insåg snabbt att PocketLink från TeleComputings skulle passa bra för en organisation som vår. Före sommeren valde vi att testa ut en helt ny version av PocketLink. Det har vi inte ångrat. Lösningen är mycket enkel att använda och fungerar utmärkt oavsett vilken slags under-liggande kommunikation som används", säger Knut Antonsen, Corporate IT Manger på Tandberg Data.