Avnotering av Telelogic; senarelagd årsstämma; ingen delårsrapport

Report this content

MALMÖ, 31 mars, 2008 – IBM:s offentliga uppköpserbjudande avseende Telelogic förklarades ovillkorat den 27 mars 2008. IBM kontrollerar numera cirka 96,9 procent av aktierna i Telelogic och har annonserat att tvångsinlösen avseende återstående aktier kommer att påkallas.

Styrelsen för Telelogic har, på begäran av IBM, utfärdat kallelse till en extra bolagsstämma den 15 april 2008 för val av en ny styrelse bestående av företrädare för IBM.

På begäran av IBM har styrelsen också ansökt om avnotering av Telelogic-aktien från OMX Nordic Exchange Stockholm så snart möjligt. Börsen kommer att, så snart beslut om avnotering fattats, meddela vid vilken tidpunkt handeln kommer att upphöra.

Mot denna bakgrund har styrelsen vidare, på begäran av IBM, beslutat att senarelägga årsstämman för 2008, som varit planerad till tisdagen den 6 maj 2008. Nytt datum för årsstämman kommer att fastställas av Telelogics nya styrelse. Styrelsen har vidare beslutat att inte, som aviserats, lämna någon delårsrapport för första kvartalet 2008 den 22 april 2008.