Global detaljhandelsjätte tecknar avtal med Telelogic värt 7,6 MSEK

Report this content

MALMÖ, 26 september, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett licens- och underhållsavtal värt 7,6 MSEK (1,2 MUSD) med ett globalt detaljhandelsföretag i Asien/Pacific.

Avtalet innebär att kunden i sin IT-organisation kommer att implementera Telelogic DOORS® för kravhantering och analys, Telelogic DOORS Analyst™ för kravvisualisering och modellering, Telelogic Change™ för ändringshantering och Telelogic Dashboard™ som möjliggör förbättringar av leveranser och anpassningar till marknadens behov och trender.

“Vi är mycket glada över att ha tecknat ett avtal med detta detaljhandelsföretag. Avtalet är ytterligare ett bevis på att DOORS, Change och Dashboard fungerar väl i alla typer av verksamheter,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. ”Telelogics dokumenterade förmåga att leverera koncernomfattande lösningar till de mest krävande industrier medförde att kunden ansåg Telelogic vara den enda leverantören kapabel att leverera en lösning som uppfyllde deras behov.”