Nordamerikanskt försvars- och teknologiföretag investerar 4,1 MSEK i Telelogics Enterprise Lifecycle Management lösning

MALMÖ, 2 juli, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett fyraårigt licens- och underhållsavtal värt 4,1 MSEK (608 000 USD) med ett nordamerikanskt försvars- och teknologiföretag. Avtalet innebär att företaget kommer att använda Telelogics Enterprise Lifecycle Management (ELM) lösning, som ger stöd för hela produktens livscykel, från kravhantering, analys, definiering och vidare till leverans av färdig produkt. “Telelogic fortsätter att stärka sin position inom försvars- och flygindustrin och dagens tillkännagivande förstärker ytterligare vår ledande position inom detta segment”, säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef på Telelogic. “Med Telelogics lösning för ELM på plats kan distribuerade utvecklingsteam arbeta mer effektivt tillsammans, man kan lättare uppfylla sina pressade leveranstider, minska antalet fel samt uppnå uppsatta krav och riktlinjer i en väldigt krävande bransch”.