Telelogic förlänger avtal värt 6,9 MSEK med europeisk telekomoperatör

MALMÖ, 30 mars, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag förlängt ett avtal med en ledande europeisk telekomoperatör, för samtliga Telelogics produkter, med stöd för företags utvecklingsprocesser (Enterprise Lifecycyle Management, ELM). Avtalet som sträcker sig över 3,5 år omfattar licenser och underhåll till ett värde av 6,9 MSEK (748 345 EUR).

Företaget har sedan tidigare standardiserat sin utveckling inom IT-organisationen på Telelogic DOORS®, Telelogic Tau® och Telelogic System Architect® för kravhantering och modellering. Det utökade avtalet innebär att man nu även standardiserar sin ändrings- och versionshantering på Telelogic Synergy™. Kundens investeringar stödjer IT-organisationens strategi att förbättra företagets processhantering.

”Företaget behövde en integrerad lösning som förbättrar både affärs- och utvecklings-processer,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. "Vår förmåga att leverera lösningar som tillgodoser företagets krav på att förbättra sina processer, gjorde att de valde Telelogic för sina behov inom ändrings- och versionshantering.”