Telelogic lanserar globalt partnersprogram

Telelogic lanserar globalt partnersprogram MALMÖ - 1 Augusti, 2002 -Telelogic (O-listan/TLOG), lanserar idag sitt partnersprogram, Telelogic Alliances Partner Program (TAPP), på global basis. Partnersprogrammet har förbättrats och utökats till att inte bara omfatta företag som integrerade sina produkter med Telelogics produkter, utan även konsultföretag, oberoende mjukvaruleverantörer, systemintegratörer och återförsäljare. Partnersprogrammet omfattar redan en rad partners som arbetar nära Telelogic. Nuvarande teknikpartners inkluderar bl.a IBM, Microsoft, Deloitte & Touche, Mercury Interactive, MatrixOne, KLOCwork, Distributive Software, CASEWise, Primavera, PTC, och WindRiver Systems. Distributive Software har positiva erfarenheter av TAPP. "Tillgång till vår fokuserade målgrupp, möjlighet att erbjuda en komplett lösning till våra kunder och tillgången till Telelogics omfattande marknads- och supportresurser en några av de största fördelarna.", säger Peter Baxer, senior development manager på Distributive Software. "Det är stimulerande att arbeta med ett företag som delar vår övertygelse om att adderat värde och ROI är de viktigaste aspekterna i en kundrelation. Vi ser framemot ytterligare framgångar som del av Telelogics TAPP program." Mer detaljerad information finns i den engelska versionen av press releasen. Om Telelogic Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktinformation: Catharina Sundelin Vice President Corporate Communications Tfn: 040-174730 E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/01/20020801BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/01/20020801BIT00350/wkr0002.pdf