Telelogic tecknar avtal värt 10,4 MSEK med ledande globalt kommunikationsföretag

MALMÖ, 28 december, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett 1-årigt licens- och underhållsavtal värt 10,4 MSEK (1,6 MUSD) med en av världens ledande leverantörer av mobila produkter via bredband, inbyggda system och trådlösa nätverk.

Enlig avtalet ska kunden fortsätta att använda centrala delar av Telelogics lösningar för Enterprise Lifecycle Management (ELM); Telelogic Tau® för modelldriven utveckling (MDD™) av avancerade system och programvara, Telelogic DOORS® för kravhantering, definition och analys, Telelogic Rhapsody® det ledande modelleringsverktyget för modellering av inbyggda system, realtidssystem och mjukvaruapplikationer, Telelogic DocExpress® för automatisk rapport- och dokumentgenerering samt Telelogic System Architect® för modellering av affärsprocesser.

”Dagens affärsverksamhet kräver att företag kontinuerligt söker nya vägar för att kunna prestera mer, med mindre resurser. Med Telelogics lösningar kan kunden bygga kraftfullare applikationer med bättre prestanda och till lägre kostnader,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef på Telelogic. ”Detta avtal är ytterligare ett bevis på att vi levererar de mätbara resultat som kommunikationsbranschen kräver.”