Telelogic tecknar avtal värt 23,5 MSEK med ett ledande flyg- och försvarsföretag

MALMÖ, 20 december, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett femårigt licens- och underhållsavtal med ett ledande flyg- och försvarsföretag värt 23,5 MSEK (2,5 MEUR). Avtalet innebär att kunden investerar i centrala delar av Telelogics ELM-lösning (Enterprise Lifecycle Management).

Det paneuropeiska avtalet innebär att företaget förlänger och utökar sitt användande av Telelogic DOORS® för kravhantering, definition och analys, av modelleringssviten Telelogic SDL Suite™ (del av produktfamiljen Telelogic Tau®), Telelogic Logiscope™ för statisk kodanalys, samt Telelogic Rhapsody® för modelleringsdriven utveckling (MDD™) av inbyggda system, realtidssystem samt mjukvaruapplikationer.

”Vi är glada över att ännu ett ledande globalt företag har valt att använda Telelogics ELM-lösningar för sina framtida utvecklingsplaner”, säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef på Telelogic. ”Dagens avtal är ytterligare ett bevis på Telelogics unika förmåga att förstå och leverera lösningar för de mest krävande projekten och miljöerna.”