• Telelogic/

Telelogic tecknar avtal värt 4,3 MSEK med ledande nordamerikansk leverantör inom flygelektronik

Report this content

MALMÖ, 30 mars, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett avtal med en ledande nordamerikansk leverantör av flygelektronik och kommunikationsutrustning. Avtalet som omfattar licenser och underhåll är värt 4,3 MSEK (622 000 USD).

Kunden har sedan tidigare standardiserat sina kravhanterings-, analys- och definitionsprocesser på Telelogic DOORS®. Genom detta nya avtal som sträcker sig över 3,5 år kommer man nu att utöka sitt användande till att inkludera fler avdelningar och kontor.

“Kunden behövde en beprövad lösning för att kunna hantera dagens och framtidens krävande utmaningar inom flygindustrin och DOORS var den enda kravhanteringslösning som uppfyllde detta behov. Vi är glada över deras beslut att utöka och förlänga sitt avtal,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. ”Detta avtal befäster ytterligare Telelogics position som ledare inom området för kravhantering.”