Telelogic tecknar avtal värt 6,0 MSEK med tillverkare av försvarsutrustning i Asien Pacific

MALMÖ, 2 januari, 2008 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett femårigt licens- och underhållsavtal med en global tillverkare av försvarsutrustning i Asien Pacific. Avtalet innebär att kunden investerar i centrala delar av Telelogics ELM-lösning (Enterprise Lifecycle Management) till ett värde av 6,0 MSEK (920 000 USD).

Avtalet innebär att kunden dubblerar sitt existerande kontrakt samt utökar deras nuvarande användande och standardiserar sin kravhantering, definition och analysprocess med Telelogic DOORS®, ökar sin investering i Telelogic Change™ för ändringshantering av deras formella kravhanteringsprocess. Avtalet inkluderar även en investering i Telelogic System Architect®, modellering av affärsprocesser, för att kunna leverera gentemot den amerikanska försvarsindustrins modelleringsstandard DoDAF (Department of Defense Architecture Framework) och den brittiska motsvarigheten MoDAF (Ministry of Defence Architecture Framework).

“Telelogic har haft ett nära samarbete med denna kund för utveckla och utöka den existerande och framgångsrika DOORS-implementeringen,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef på Telelogic. ”Detta nya avtal är ytterligare ett bevis på förtroendet för både Telelogics produkter samt vår förmåga att leverera lösningar för de mest krävande projekt och miljöer.”