• Telelogic/

Telelogic tecknar avtal värt 6,1 MSEK med ledande europeisk flyg- och försvarstillverkare

Report this content

MALMÖ, 22 november, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett femårigt avtal med en ledande europeisk flyg- och försvarstillverkare, som inkluderar licenser, underhåll och service, till ett värde av 6,1 MSEK (655 000 Euro).

Avtalet är en förlängning av det existerande kontraktet och innebär att kunden kommer att implementera Telelogic DOORS®; för kravhantering, definition och analys och Telelogic Tau®; för den standardiserad modelleringsdrivna utvecklingsmiljön MDD™ samt för utveckling av avancerade system och programvara, i hela sin organisation. Detta har genomförts för att stödja företagets införande av sitt SysML™-program (Systems Modeling Language, standardiserad utvidgning av UML, för systemmodellering).

”Den kontinuerliga investeringen i Telelogic DOORS och i Telelogic Tau av ännu en ledande försvarstillverkare är ett tydligt bevis på våra produkters kapacitet,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef på Telelogic. ”Den framgång som kunden har och har haft med hjälp av Telelogics lösningar och vår förmåga att leverera mot deras SysML-krav var avgörande faktorer för deras beslut.”